
Κανόνες Αξιολόγησης Αθλητών Προσανατολισμού
February 28, 2019Δραστηριότητες Προσανατολισμού για παιδιά σε ασφαλές περιβάλλον
- Σε κλειστές αίθουσες
Σε αυτές τις περιπτώσεις τα παιδιά προσπαθούν να σχηματίσουν λέξεις ή προτάσεις, να λύσουν γρίφους χρησιμοποιώντας κώνους και χάρτη. Οι κώνοι τοποθετούνται σε κλειστή αίθουσα ή αυλή , σε συγκεκριμένη διάταξη. Οι κώνοι αντιπροσωπεύουν γράμματα ή αριθμούς τα οποία δεν αναγράφονται σε αυτούς αλλά μόνο στο χάρτη που δίνετε στα παιδιά. Τα παιδιά χρονομετρούνται με το ειδικό σύστημα Sport Ident.
Πλεονέκτημα αυτής της προσέγγισης είναι ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθούν τα παιδιά από το σχολείο, ούτε και χρειάζεται ετοιμασία χάρτη.

- Σε σχολική μονάδα
Σε αυτή τη περίπτωση, ετοιμάζεται χάρτης της σχολικής μονάδας και δραστηριότητες προσανατολισμού διεξάγονται στην αυλή και στις κτιριακές εγκαταστάσεις.
Πλεονέκτημα αυτής της προσέγγισης είναι ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθούν τα παιδιά αλλά χρειάζεται ετοιμασία του χάρτη.

- Σε μικρά πάρκα
Στα πάρκα, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να περιπλανηθούν στο φυσικό περιβάλλον όπου δίνετε η δυνατότητα οι δραστηριότητες Προσανατολισμού να επεκταθούν τόσο σε γεωγραφική έκταση όσο και σε ποικιλία.
Στη Λευκωσία η ΚΟΜΟΑΑΠ έχει ετοιμάσει χάρτες του Δασικού Πάρκου Αθαλάσσας, του Πάρκου Αγίου Δημητρίου, και του Πάρκου Ακαδημίας.
Επίσης του Του Παττίχιου πάρκου στη Λάρνακα, του Δημόσιου Κήπου στη Λεμεσό και του Πάρκου Τίμης στην Πάφο. Προγραμματίζονται ακόμη τρεις χάρτες, ένας στη Λάρνακα, ένας στη Λευκωσία και ένας στην Πάφο.

- Σε παραδοσιακά χωριά
Για μεγαλύτερα παιδιά (γυμνασίου και λυκείου), δραστηριότητες Προσανατολισμού μπορούν να διεξαχθούν σε σε δομημένο περιβάλλον κυρίως σε παραδοσιακά χωριά της Κύπρου.
Όπως και στην περίπτωση των πάρκων τα παιδιά, έχουν την ευκαιρία πέρα από την αθλητική και γνωστική δραστηριότητα, να γνωρίσουν τα χωριά της Κύπρου. Λόγω του ότι οι χάρτες των χωριών είναι πιο πολύπλοκοι, χρειάζεται σύντομη προεργασία και οργάνωση πριν την δραστηριότητα.